Wsparcie sprzedaży może okazać się bardzo przydatne dla rozwoju firmy oraz efektów realizowanych przez nią inwestycji. Biorąc pod uwagę to, że na tą usługę przypada wiele działań. Jednym z przykładów są programy lojalnościowe, które nie tylko gromadzą wokół firmy jej stałych klientów, ale także zachęcają ich do aktywnej sprzedaży poprzez różnego rodzaju promocje. Efektem tego jest zwiększenie zysków osiąganych przez przedsiębiorstwo.
Zanim podjęte zostaną jakiekolwiek działania związane ze wsparciem sprzedaży, to warto wcześniej przygotować plan działań, który zobrazuje dokładnie, jak poszczególne kroki, które zostały podjęte przez firmę przełożyły się na ich wyniki sprzedażowe. Praca nad poprawą sprzedaży wiąże się również z zaangażowaniem zasobów ludzkich. Stąd też potrzebna jest pomoc pracowników oraz wolontariuszy, aby przygotować np. stand promocyjny, czy też obsłużyć podjąć wszelkie działania związane z udziałem w konferencji, targach, czy też ważnym evencie.
Tego typu wsparcie sprzedaży można uzyskać korzystając z pomocy agencji z doświadczeniem. Tego typu agencje powinny posiadać umiejętności zdobyte na rynkach zagranicznych, by można było podejmować różnego rodzaju działania, które zaowocują poprawą poziomu sprzedaży firmy. Do takich marek można zaliczyć działającą od wielu lat zarówno w Polsce, jak i w kilku europejskich krajach agencję marketingową ASM Sales Force Agency.